Skip to main content

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ - FAQ

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Ποιός μπορεί να υποβάλλει αναφορά και για ποιόν λόγο;

 

Κάθε καταναλωτής (έτσι όπως ορίζεται η έννοια του καταναλωτή στον ν. 2251/1994 όπως ισχύει), ο οποίος θέλει να καταγγείλει μία βλαπτική γι' αυτόν πράξη ή παράλειψη που συνιστά καταναλωτική διαφορά του με μια τοπική Ασφαλιστική Εταιρία.

 

Με ποιό τρόπο μπορώ να υποβάλω αναφορά;

 

·Ηλεκτρονικά μέσω web φόρμας στην ιστοσελίδα της ΠΕΚΑΠ

·Μέσω e-mail στη διεύθυνση grammateia@pekapins.gr, επισυνάπτοντας υποστηρικτικά στοιχεία στο σχετικό αίτημά του

 

Μπορώ να υποβάλω καταγγελία / αναφορά τηλεφωνικά;

 

ΟΧΙ. Η ΠΕΚΑΠ δεν δέχεται τηλεφωνικές καταγγελίες. Οι αποδεκτοί τρόποι υποβολής αναφορών αναφέρονται παραπάνω.

 

Τι πρέπει να περιέχει μία αναφορά προκειμένου να γίνει αποδεκτή (Ποιές είναι οι προϋποθέσεις παραλαβής της αναφοράς);

 

·Τα απαραίτητα στοιχεία του καταγγέλλοντα (ονοματεπώνυμο και πλήρης διεύθυνση.

·Τα ελάχιστα στοιχεία της καταγγελλόμενης επιχείρησης (επωνυμία ή/και διακριτικός τίτλος και πλήρης διεύθυνση.

·Σαφής περιγραφή της καταναλωτικής διαφοράς, προσδιορισμός της ζημίας ή της βλαπτικής συνέπειας που έχει υποστεί ο καταγγέλλων και σαφώς διατυπωμένο αίτημα διαμεσολάβησης προς την ΠΕΚΑΠ.

·Αντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας του καταγγέλλοντος.

 

Με ποιόν τρόπο ελέγχεται η ταυτοπροσωπία του καταγγέλλοντος καταναλωτή;

 

Στην ηλεκτρονική υποβολή αναφοράς ο ενδιαφερόμενος εισέρχεται στο σύστημα, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς taxisnet και πραγματοποιείται έλεγχος με χρήση των υπηρεσιών αυθεντικοποίησης της Γ.Γ.Π.Σ.& Δ.Δ.

 

Στην περίπτωση υποβολής αναφοράς μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) επισυνάπτεται αντίγραφο της αστυνομικής ταυτότητας.

 

Υπάρχει χρονικό περιθώριο μέσα στο οποίο πρέπει να υποβληθεί η αναφορά;

 

Ναι. Η αναφορά πρέπει να υποβληθεί εντός έξι (6) μηνών αφότου ο ενδιαφερόμενος καταναλωτής έλαβε πλήρη γνώση της βλαπτικής γι' αυτόν πράξης ή παράλειψης που συνιστά την καταναλωτική διαφορά. Αναφορά που υποβάλλεται μετά από έξι (6) μήνες τίθεται στο αρχείο ως εκπρόθεσμη.

 

Δέχεται η ΠΕΚΑΠ κοινοποιήσεις αναφορών / καταγγελιών οι οποίες αποστέλλονται σε εταιρείες ή σε άλλους φορείς;

 

Όχι. Η ΠΕΚΑΠ χειρίζεται καταγγελίες/αναφορές που απευθύνονται σε αυτήν.

 

Μία υπόθεση εκκρεμεί στα δικαστήρια. Μπορεί να υποβληθεί καταγγελία στην ΠΕΚΑΠ;

 

Όχι. Η ΠΕΚΑΠ δεν επιλαμβάνεται υποθέσεων που εκκρεμούν σε δικαστήρια.

 

Αν κατά τη διάρκεια χειρισμού μίας υπόθεσης, ο Καταναλωτής προσφύγει σε δικαστικές αρχές, τότε ο χειρισμός της από την ΠΕΚΑΠ διακόπτεται και η υπόθεση αρχειοθετείται.

 

 

Πότε η ΠΕΚΑΠ δεν αναλαμβάνει μια αναφορά / καταγγελία;

 

·Όταν η υπόθεση εκκρεμεί ενώπιον των δικαστικών αρχών.

·Όταν η αναφορά είναι εκπρόθεσμη (έχουν παρέλθει 6 μήνες αφότου ο ενδιαφερόμενος έλαβε πλήρη γνώση της βλαπτικής γι’ αυτόν πράξης ή παράλειψης που συνιστά την καταναλωτική διαφορά)..

·Όταν η ΠΕΚΑΠ είναι αναρμόδια να την αναλάβει η αναφορά ή όταν η αναφορά είναι προδήλως αβάσιμη, αόριστη ή ασήμαντη.

 

Σε ποιές περιπτώσεις μία αναφορά κρίνεται αόριστη, αβάσιμη ή ασήμαντη;

 

Ενδεικτικά μεταξύ άλλων:

 

·Όταν δεν υπάρχει σαφώς διατυπωμένο αίτημα διαμεσολάβησης προς την ΠΕΚΑΠ

·Όταν στο αίτημα διαμεσολάβησης προς την ΠΕΚΑΠ δεν υπάρχει ακριβής προσδιορισμός της ζημίας ή της βλαπτικής συνέπειας.

·Όταν δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία των εμπλεκόμενων (καταγγέλλοντα και καταγγελλόμενου).

·Όταν αφορά σύννομη πρακτική της καταγγελλόμενης επιχείρησης ή όταν το αίτημα της αναφοράς κριθεί ότι είναι προδήλως καταχρηστικό ή κατά παράβαση της αρχής της καλής πίστης.

 

Μπορώ να αποσύρω την αναφορά μου κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας της από την ΠΕΚΑΠ;

 

Ναι, σε οποιαδήποτε φάση της επεξεργασίας μίας υπόθεσης, μπορεί ο καταγγέλλων να αποσύρει την αναφορά του χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις.

 

Μπορεί η ΠΕΚΑΠ να επιβάλλει πρόστιμο σε καταγγελλόμενες επιχειρήσεις εφόσον διαπιστωθεί η χρήση κακών πρακτικών εκ μέρους τους;

 

OXI. Η ΠΕΚΑΠ δεν έχει αρμοδιότητες επιβολής προστίμων.

 

Σε ποιές περιπτώσεις η ΠΕΚΑΠ μπορεί να κάνει μηνυτήρια αναφορά;

 

Αν κατά τη μελέτη μίας υπόθεσης υπάρχουν επαρκείς ενδείξεις ή αποδείξεις τέλεσης αξιόποινων πράξεων, αυτές ανακοινώνονται στις αρμόδιες Δικαστικές αρχές.