ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ - FAQ
ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Ποιός μπορεί να υποβάλλει αναφορά και για ποιόν λόγο;
Κάθε καταναλωτής (έτσι όπως ορίζεται η έννοια του καταναλωτή στον ν. 2251/1994 όπως ισχύει), ο οποίος θέλει να καταγγείλει μία βλαπτική γι' αυτόν πράξη ή παράλειψη που συνιστά καταναλωτική διαφορά του με μια τοπική Ασφαλιστική Εταιρία.
Με ποιό τρόπο μπορώ να υποβάλω αναφορά;
·Ηλεκτρονικά μέσω web φόρμας στην ιστοσελίδα της ΠΕΚΑΠ
·Μέσω e-mail στη διεύθυνση grammateia@pekapins.gr, επισυνάπτοντας υποστηρικτικά στοιχεία στο σχετικό αίτημά του
Μπορώ να υποβάλω καταγγελία / αναφορά τηλεφωνικά;
ΟΧΙ. Η ΠΕΚΑΠ δεν δέχεται τηλεφωνικές καταγγελίες. Οι αποδεκτοί τρόποι υποβολής αναφορών αναφέρονται παραπάνω.
Τι πρέπει να περιέχει μία αναφορά προκειμένου να γίνει αποδεκτή (Ποιές είναι οι προϋποθέσεις παραλαβής της αναφοράς);
·Τα απαραίτητα στοιχεία του καταγγέλλοντα (ονοματεπώνυμο και πλήρης διεύθυνση.
·Τα ελάχιστα στοιχεία της καταγγελλόμενης επιχείρησης (επωνυμία ή/και διακριτικός τίτλος και πλήρης διεύθυνση.
·Σαφής περιγραφή της καταναλωτικής διαφοράς, προσδιορισμός της ζημίας ή της βλαπτικής συνέπειας που έχει υποστεί ο καταγγέλλων και σαφώς διατυπωμένο αίτημα διαμεσολάβησης προς την ΠΕΚΑΠ.
·Αντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας του καταγγέλλοντος.
Με ποιόν τρόπο ελέγχεται η ταυτοπροσωπία του καταγγέλλοντος καταναλωτή;
Στην ηλεκτρονική υποβολή αναφοράς ο ενδιαφερόμενος εισέρχεται στο σύστημα, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς taxisnet και πραγματοποιείται έλεγχος με χρήση των υπηρεσιών αυθεντικοποίησης της Γ.Γ.Π.Σ.& Δ.Δ.
Στην περίπτωση υποβολής αναφοράς μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) επισυνάπτεται αντίγραφο της αστυνομικής ταυτότητας.
Υπάρχει χρονικό περιθώριο μέσα στο οποίο πρέπει να υποβληθεί η αναφορά;
Ναι. Η αναφορά πρέπει να υποβληθεί εντός έξι (6) μηνών αφότου ο ενδιαφερόμενος καταναλωτής έλαβε πλήρη γνώση της βλαπτικής γι' αυτόν πράξης ή παράλειψης που συνιστά την καταναλωτική διαφορά. Αναφορά που υποβάλλεται μετά από έξι (6) μήνες τίθεται στο αρχείο ως εκπρόθεσμη.
Δέχεται η ΠΕΚΑΠ κοινοποιήσεις αναφορών / καταγγελιών οι οποίες αποστέλλονται σε εταιρείες ή σε άλλους φορείς;
Όχι. Η ΠΕΚΑΠ χειρίζεται καταγγελίες/αναφορές που απευθύνονται σε αυτήν.
Μία υπόθεση εκκρεμεί στα δικαστήρια. Μπορεί να υποβληθεί καταγγελία στην ΠΕΚΑΠ;
Όχι. Η ΠΕΚΑΠ δεν επιλαμβάνεται υποθέσεων που εκκρεμούν σε δικαστήρια.
Αν κατά τη διάρκεια χειρισμού μίας υπόθεσης, ο Καταναλωτής προσφύγει σε δικαστικές αρχές, τότε ο χειρισμός της από την ΠΕΚΑΠ διακόπτεται και η υπόθεση αρχειοθετείται.
Πότε η ΠΕΚΑΠ δεν αναλαμβάνει μια αναφορά / καταγγελία;
·Όταν η υπόθεση εκκρεμεί ενώπιον των δικαστικών αρχών.
·Όταν η αναφορά είναι εκπρόθεσμη (έχουν παρέλθει 6 μήνες αφότου ο ενδιαφερόμενος έλαβε πλήρη γνώση της βλαπτικής γι’ αυτόν πράξης ή παράλειψης που συνιστά την καταναλωτική διαφορά)..
·Όταν η ΠΕΚΑΠ είναι αναρμόδια να την αναλάβει η αναφορά ή όταν η αναφορά είναι προδήλως αβάσιμη, αόριστη ή ασήμαντη.
Σε ποιές περιπτώσεις μία αναφορά κρίνεται αόριστη, αβάσιμη ή ασήμαντη;
Ενδεικτικά μεταξύ άλλων:
·Όταν δεν υπάρχει σαφώς διατυπωμένο αίτημα διαμεσολάβησης προς την ΠΕΚΑΠ
·Όταν στο αίτημα διαμεσολάβησης προς την ΠΕΚΑΠ δεν υπάρχει ακριβής προσδιορισμός της ζημίας ή της βλαπτικής συνέπειας.
·Όταν δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία των εμπλεκόμενων (καταγγέλλοντα και καταγγελλόμενου).
·Όταν αφορά σύννομη πρακτική της καταγγελλόμενης επιχείρησης ή όταν το αίτημα της αναφοράς κριθεί ότι είναι προδήλως καταχρηστικό ή κατά παράβαση της αρχής της καλής πίστης.
Μπορώ να αποσύρω την αναφορά μου κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας της από την ΠΕΚΑΠ;
Ναι, σε οποιαδήποτε φάση της επεξεργασίας μίας υπόθεσης, μπορεί ο καταγγέλλων να αποσύρει την αναφορά του χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις.
Μπορεί η ΠΕΚΑΠ να επιβάλλει πρόστιμο σε καταγγελλόμενες επιχειρήσεις εφόσον διαπιστωθεί η χρήση κακών πρακτικών εκ μέρους τους;
OXI. Η ΠΕΚΑΠ δεν έχει αρμοδιότητες επιβολής προστίμων.
Σε ποιές περιπτώσεις η ΠΕΚΑΠ μπορεί να κάνει μηνυτήρια αναφορά;
Αν κατά τη μελέτη μίας υπόθεσης υπάρχουν επαρκείς ενδείξεις ή αποδείξεις τέλεσης αξιόποινων πράξεων, αυτές ανακοινώνονται στις αρμόδιες Δικαστικές αρχές.